Αποφυγή κακοπληρωτών πελατών

της Συμβούλου του Δ.Σ. της ΠΕΜ, κας Ευδοξίας Ρέντα

Προτού ξεκινήσετε μια νέα συνεργασία με μια εταιρεία, είτε πρόκειται για μεταφραστικό γραφείο είτε για απευθείας πελάτη, η ΠΕΜ σας συμβουλεύει να ελέγξετε τη φερεγγυότητά της, με τη βοήθεια των παρακάτω προληπτικών βημάτων.

  1. Ελέγξτε τον ιστότοπο του υποψήφιου πελάτη και δείτε προσεκτικά τα στοιχεία της εταιρείας, π.χ. έδρα, διεύθυνση, τηλέφωνα, κ.λπ. Προσπαθήστε να καταλάβετε ποιο είναι το μέγεθος της εταιρείας (πρόκειται για τοπική επιχείρηση ή για πολυεθνική κατασκευαστική εταιρεία;). Ένας προχειροφτιαγμένος ιστότοπος, με ελλιπή στοιχεία και μηχανικά μεταφρασμένο περιεχόμενο αποτελεί ένδειξη ότι ο πελάτης δεν είναι επαγγελματίας.
  2. Ελέγξτε για τη βαθμολογία ενός μεταφραστικού γραφείου σε διάφορα διαδικτυακά φόρουμ, όπως π.χ. το BlueBoard του ιστότοπου www.ProZ.com. Η βαθμολόγηση γίνεται από μεταφραστές βάσει προηγούμενης συνεργασίας τους με το συγκεκριμένο γραφείο.
  3. Δημοσιεύστε μια ερώτηση με τα στοιχεία του γραφείου σε διαδικτυακά γκρουπ και φόρουμ πολυάριθμων μεταφραστών. Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να λάβετε μια απάντηση από κάποιον συνάδελφο που έχει ήδη συνεργαστεί μαζί του.
  4. Ελέγξτε την αξιοπιστία του μεταφραστικού γραφείου σε διάφορα blacklist, όπως το ιστολόγιο Translation Ethics. Και σε αυτήν την περίπτωση, η μαύρη λίστα δημιουργείται από στοιχεία που παρέχουν συνάδελφοί μας.
  5. Εάν πρόκειται για απευθείας πελάτη που εδρεύει στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο ή τον Καναδά, μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση της εταιρείας του, δηλαδή εάν είναι ενεργή, ανενεργή ή πτωχευμένη.

Για το Ηνωμένο Βασίλειο: https://companycheck.co.uk

Για τις ΗΠΑ: http://www.bbb.org/

Για τον Καναδά: http://www.ic.gc.ca/eic/site/ccc-rec.nsf/eng/home

  1. Όταν σας προτείνουν να αναλάβετε ένα μεγάλο έργο, συζητήστε με τον υποψήφιο πελάτη το ενδεχόμενο της προκαταβολής. Εναλλακτικά, μπορείτε να ζητήσετε τμηματική παράδοση του έργου και τμηματική εξόφληση του συμφωνηθέντος ποσού. Έτσι, θα δείτε τις προθέσεις του και θα έχετε μια καλύτερη εικόνα για την αξιοπιστία του.

Ακόμα και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι μια εταιρεία είναι αξιόπιστη, στην πορεία μπορεί να αποδειχθεί προβληματική. Γι’ αυτό χρειάζεται να δώσετε μεγάλη προσοχή στην αρχική σας επικοινωνία.